Om mig

Jag heter Karin och min blogg kommer främst att handla om smycken. Därför blir det många bilder och lite text. Jag gör smycken i silverlera, PMC, men även i sterlingsilver. Jag älskar pärlor - det kommer du att se - och enkla, rena former.

Om du vill kontakta mig når du mig på


blanktsilver@hotmail.com

torsdag 24 juli 2008

I värmen frodas idéerna

Trots värmen och heltidsarbete kan jag inte låta bli att "silvra" en stund varje kväll. Eftersom silverleran kräver så mycket tid åt olika moment - det blivande smycket ska torkas, slipas och brännas för att därefter trumlas och slutligen monteras - så hinner jag inte så mycket som jag skulle vilja. Därför kommer det inte att dyka upp nya smycken varje dag men här kommer några rykande färska.

15 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Karin, stort GRATTIS till din nyöppnade blogg!! Så fin, redan! Vilka otroligt vackra smycken du gör och vilka fian foton! Mycket snygga allihopa, både hjärtanen, hästen och de med namn på, jag ösnkar dig lycka till och varmt välkommen till bloggvärlden och du, tusen tack för de vackra blommorna, du är fantastisk!! Soliga hälsn fr Mari. ( Jag ska lägga till din länk och låna ett foto fr din blogg och sätta i sidan på min så fler upptäcker dig! )

Mamma C sa...

Hejsan
Hittade dig genom Guldkant på livet. Vilka vackra och stilrena smycken du gör. Jag älskar smycken sjäv och har oxå en sida.
Kram Mamma C

rosenfröjd sa...

du gör otroligt fina smycken. Jag är djupt imponerad.

Kram/
¨M¨

MiaMaria sa...

Hej!

Kikar in via Guldkant på livet underbara smycken du gör....

Välkommen til bloggarnas värld!
MiaMaria

Vit Spets sa...

Hej & välkommen till bloggvärlden! Hittade dig via Guldkant på Livet, så otroligt fina smycken du gör...vackra, enkla & speciella - helt i min smak! tänkte själv gå en kurs i just silverlera med avbokade, vi skulle utomlands dagen efter så kursen får stå kvar på min lista över saker jag vill testa!
Måste in å kika lite till...kanske måste jag beställa något?
Ha det bra, på återseende
//Siv

Vit Spets sa...

Bara jag igen!
Undrar om jag får låna din bild "Lime, Månsten, Älskad" helt fantastiskt!
Hör av dig så jag vet om det är OK!
//Siv

Designe sa...

Så fina smycken du gör! Hittade hit via Guldkant på livet, kul med ny blogg och nätbutik! Blir lite nyfiken på priser på smyckena.. :)

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Vilka fina smycken du gör! Speciellt Hjärtat i PMC med de fina rosa pärlorna till. Jättesnyggt! Välkommen till bloggvärlden! Ha en skön måndag!

Kram, Susanne

Lilla huset på prärien sa...

Hej Karin! Vad roligt med en ny spännande blogg. Jättefina saker gör du verkligen! Är det någonting du sysslar med på heltid då eller har du ett annat arbete vid sidan om? I vilket fall som helst - välkommen till bloggvärlden!

Kram Jenny

n o r d i n g å r d e n sa...

...du får nog öppna en webbshop Karin : ) Mari.

Anonym sa...

Hur ska detta sluta?! Det är bara att öppna butik nu förstår du väl?! Grattis!
Kram
Titti

Blåbär och hallon sa...

Fantastiskt fina smycken! Kram A

Anonym sa...

Hej Karin :-)
Superfina smycken du gör, jag ÄLSKAR silver o enkla rena former, så jag skulle jättegärna vilja ha prisuppgifter om det nu är möjligt att köpa av dina smycken .... o det hoppas jag verkligen. Hoppas du får en fortsatt skön sommar o lycka till i framtiden med ditt skapande ! // Kicki i ett varmt Dalom :-)

Anonym sa...

Du har mail ! Mari.

Anonym sa...

Hej!
Nu ska vi se om jag lyckas den här gången! Tack för i går förresten, det var jättetrevligt och gott.
Har fått många positiva kommentarer om min ring i dag!!

Kram Monika